
پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار در 33 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
نظارت و پایش چیست و چه اهمیتی دارد؟
اگر کارکنان سازمان تجاری شما وظایف خود را به خوبی انجام میدهند و یا این که در انجام وظایف خود کوتاهی میکنند، نظارت و پایش آنها ضرورت دارد. یکی از موضوعات منفی در رابطه با سازمانهای جهانی این است که مدیران، رهبران و کارکنان ارشد
برای نظارت و پایش زمان کافی صرف نمیکنند. در صورتی که پایش انجام نشود مدیریت سازمان دچار اختلال خواهد شد. در این وضعیت، سازمانها از حالت خودکار یا اتو پایلت استفاده میکنند که مشکلات زیادی را به وجود میآورد. انتخاب روش مناسب و کاربردی برای نظارت و پایش بسیار مهم است. برای کنترل امور سازمان و کسب موفقیت مانیتورینگ کارکنان بسیار مهم است
نقش نظارت چیست
موارد زیر عملکرد اصلی است که توسط یک سرپرست انجام میشود:
1- ایجاد پیوند بین کارگران و مدیریت: سرپرست فردی است که مشغول نظارت است. او بر کار زیردستان نظارت دارد. او پیوند بین کارگران و مدیریت است. وی اطمینان میدهد که برنامهها و رویهها طبق برنامه اجرا میشوند.
2- تماس مستقیم با کارگران: سرپرست ارتباط مستقیمی با کارگران برقرار میکند. او به عنوان یک دوست، فیلسوف و راهنما برای کارگران عمل میکند.
3- جلوگیری از درگیری و سوء تفاهم: وی کلیه دستورالعملها، برنامهها و ایدههای مدیریت را به کارگران و پیشنهادهای کارگران، شکایات و غیره را به مدیریت منتقل میکند. بنابراین، حضور وی در یک سازمان به جلوگیری از درگیری و سوء تفاهم بین کارگران و مدیریت کمک میکند.
اهمیت نظارت
نظارت مهم است زیرا:
1- واسطهگر: سرپرست به عنوان یک ارتباط مهم بین کارگران و مدیریت عمل میکند. سرپرست نه تنها هدف/ایدههای مدیریت را برای کارگران توضیح میدهد بلکه مشکلات/نارضایتیهای کارگران را نیز به مدیریت توضیح میدهد.
2- کنترل عملکرد: نظارت تضمین میکند عملکرد کار مطابق اهداف انجام شود. سرپرست مسئولیت به انجام رسیدن وظایف را برعهده میگیرد.
3- استفاده بهینه از منابع: مهارتهای شغلی را ایجاد میکند که به استفاده بهینه از منابع کمک میکند.
4- انضباط: منجر به حفظ نظم میشود.
چگونه میتوانیم نظارت و پایش را انجام دهیم؟
نظارت و پایش به مجموعهای از فعالیتهای سیستماتیک گفته میشود که به منظور ارزیابی عملکرد کارکنان مورد استفاده قرار میگیرند. معیارهای سنجش در مانیتورینگ کارکنان اهداف و استانداردهای سازمانی هستند. در واقع عملکرد کارکنان با توجه به اهداف از پیش تعیین شده ارزیابی میشود.
برای این که بتوانیم مانیتورینگ کارکنان را به طور دقیق و کاربردی انجام دهیم، باید از روشهای مناسبی استفاده کنیم. در ادامه تمامی مراحل اجرایی کردن نظارت و پایش را بیان میکنیم. در گام نخست باید انتظارات خود را از کارکنان مشخص کنیم
فهرست:
نظارت و پایش چیست و چه اهمیتی دارد؟
نقش نظارت چیست
اهمیت نظارت
چگونه میتوانیم نظارت و پایش را انجام دهیم؟
اجرایی کردن نظارت و پایش
ارتباط مناسب با کارمندان و تاثیر آن در نظارت و پایش
مزیتهای استفاده از نظارت و پایش در سازمانها
نتایج مثبت ارزیابی عملکرد چند مورد هستند
عنوان: پاورپوینت نقش نظارت و اهمیت آن در مدیریت کسب و کار
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 33 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک در 62 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
مراحل اجرایی و پیادهسازی کارآفرینی در بنگاههای اقتصادی
1- انتخاب و تصمیم گیری: میخواهم کارآفرین بشوم
یکی از مراحل مهم در فرایند کارآفرینی، تصمیم گیری و انتخاب است. جایی که ما به خود میگوییم: «من میخواهم کارآفرین بشوم و مسیر کارآفرینی را طی کنم.» البته قاعدتاً چنین اتفاقهایی به صورت لحظهای روی نمیدهند و طی یک روند، شکل میگیرند. اما اغلب، یک اتفاقِ محرک یا Trigger Event وجود دارد که ضربهی نهایی را میزند. به این مثالها توجه کنید:
الف) مشکل مالی در زندگی (که من آن را به شرایط نامطلوب شغل خود نسبت میدهم)
ب) برخورد نامناسب مدیر ارشد با من
پ) مخالفت شرکت با ایده و طرحی که من آن را بسیار منطقی و مفید میدانم (حس میکنم شرکت میل به تغییر و بهبود ندارد)
ت) فشار کاری بسیار زیاد و این حس که اگر قرار است تا این حد فشار تحمل کنم، چرا منافع آن را خودم در قالب کارآفرینی کسب نکنم؟
2- در جستجوی ایده و فرصت
ایده یابی و جستجوی فرصت، یکی دیگر از مراحل کارآفرینی است.
میدانیم که هر جرقهی ذهنی، یک ایدهی ارزشمند نیست و هر ایدهی ارزشمند، الزاماً یک فرصت کارآفرینی نخواهد بود. ارزیابیهای اولیه در این مرحله، میتوانند بسیار مهم باشند؛ چون به ما کمک میکنند که از میان ایدههای مختلف، گزینهای را انتخاب کنیم که شانس موفقیت بالاتری دارد. توانایی تشخیص فرصتها آنقدر در کارآفرینی مهم است که گاهی اوقات در تعریف کارآفرین، به این نکته اشاره میکنند که تفاوت اصلی کارآفرین با دیگران در این است که چشم او، به یافتن و دیدنِ فرصتها حساس است.
مدیریت و کنترل پروژه در کسبوکارهای کوچک
اکثر سازمانها در کارها و کسب درآمد خود بر روی پروژههای بزرگ و کوچک تکیه میکنند. به بیان ساده، مدیریت پروژه تلاشی است موقت، که برای تولید محصول، خدمت یا رسیدن به نتیجهای منحصربهفرد انجام میشود. داشتن یک هدف، شروع کردن از یک نقطه و رسیدن به یک نتیجه در زمان مشخص، موضوعاتی است که مدیران پروژه را به برنامهریزی وا میدارد. مدیریت پروژه های کوچک هم چالشهای خاص خود را دارد و در پروژههای کوچک هم باید از بهترین شیوههای مدیریت پروژه بهرهمند شد
و آنها را به هدف رساند. صرف نظر از اندازه پروژه، مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است و در واقع مدیریت پروژه، همان روشی است که برای مدیر موفقیت پروژه استفاده میکند. برای موفقیت، مدیر پروژه باید پروژه کوچک را هم مدیریت و هم رهبری کند. مدیریت پروژه های کوچک و بزرگ، به زمان، تلاش و نظم نیاز دارد. تفاوت بین مدیریت پروژههای بزرگتر و کوچکتر نه تنها در زمان، تلاش و نظم است، بلکه در فرایند و ابزارها است. حتی گاهی مدیران مجرب نیز در مدیریت پروژههای کوچک با چالشهایی مواجه میشوند که نمیتوانند به راحتی از آنها عبور کنند. اکثر روشهای مدیریت پروژه، که برای پروژههای بزرگ طراحی شدهاند،
متناسب با نیازهای پروژههای کوچک طراحی نشدند و خب نمیتوان آنها را در این پروژهها استفاده کرد. برای به دست آوردن حداکثر مزایا، آنچه مورد نیاز است، روشی مدیریتی است که به طور خاص برای پروژههای کوچک طراحی شده است که شامل فرایندها، نرم افزارهای مدیریت پروژه و تکنیکهای مدیریت پروژه مقیاس پذیر و سازگار با این پروژهها است.
رهبری نیز در مدیریت پروژه های کوچک بسیار مهم است. اغلب مدیران پروژههای کوچک مجبورند بیشتر نفوذ داشته باشند تا اقتدار و با این ویژگی تیم را رهبری کنند. در این روند مدیر پروژه نقش مهمی در مدیریت مؤثر دارد. بارها گفته شده است که مدیران کارها را به درستی انجام میدهند و رهبران نیز کارهای درست را انجام میدهند. این ترکیب اثربخش، چیزی است که یک مدیر پروژه خوب را میسازد
پروژه چیست ؟ مدیریت و کنترل پروژه به چه معناست ؟
یک پروژه مجموعهای از فعالیت هاست که برای دستیابی به منظور یا هدف خاصی انجام میگیرد . پروژهها شامل فعالیت هایی هستند که باید در تاریخهای معین ، با هزینههایی معین و کیفیت تعیینشدهای به انجام رسند ؛ لازمه موفقیت هر پروژه ، دستیابی توام به هر سه عامل زمان ، هزینه و کیفیت معین است
و خارج شدن هر یک از سه عامل مذکور از حدود تعیین شده ، میتواند به انجام پروژهای ناموفق و غیراقتصادی منجر شود . کنترل پروژه جمعآوری و مدیریت دادهها و فرایندهای تحلیلی در جهت پیشبینی و تأثیر سازنده بر زمان اجرا و هزینه پروژه، از طریق ارسال اطلاعات در قالبهایی است که به مدیریت و تصمیمگیری مؤثر کمک کنند.
فهرست:
مراحل اجرایی و پیادهسازی کارآفرینی در بنگاههای اقتصادی
مدیریت و کنترل پروژه در کسبوکارهای کوچک
پروژه چیست ؟ مدیریت و کنترل پروژه به چه معناست ؟
تعریف مدیریت پروژه:
تعریف کنترل پروژه:
حوزههای دانش مدیریت پروژه کدامند؟
یک مدیر پروژه باید دارای چه توانمندی هایی باشد؟
فازهای انجام پروژه کدامند؟
عنوان: پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 62 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت فرآیند تجارت الکترونیک در اقتصاد جهان در 37 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
ICT انقلاب
درنهایت، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بهعنوان بخشی مهم از اقتصاد جهانی تبدیل شد. فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل رایانهها، دستگاههای الکترونیکی مصرفی، فیبر نوری، ماهوارههای مخابراتی، اینترنت و سایر ابزارهای ICT است. توسعه شبکههای نوری و ریزرایانهها بسیاری از مشاغل و صنایع را بهطور قابل توجهی تغییر داد. نیکلاس نگروپونتی در کتاب خود به نام «دیجیتال بودن» که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد
مفهوم تجارت الکترونیکی
منظور از تجارت الکترونیک انجام تمام فعالیتهای تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای رایانهای و اینترنت است. در نگاهی جامع تر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر میگیرد که در آن از «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوریهای قدیمیتر همچون تلکس و تلهکپی را هم شامل میشود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری در مفهوم تجارت است
و اشاره به تجارت الکترونیکی صرفاً اشاره مستقیم به روش و بستر تبادل اطلاعات و انجام معامله دارد تجارت الکترونیک، که بهعنوان تجارت آنلاین نیز شناخته میشود، بهطورِ کلی خرید یا فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. تجارت الکترونیک باعث گسترش فناوریهایی مانند تجارت همراه، انتقال وجوه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی داده (EDI)، نرمافزارهای مدیریت موجودی و سیستمهای جمعآوری خودکار داده شدهاست
ICT تحلیل کلان اقتصادی
سبک پرایساکشن ICT که بر اساس ساختار بازار پایهگذاری شده است میتواند رفتار معامله گران سازمانی در بازار را توضیح دهد؛ بنابراین سرمایهگذاران میتوانند با استفاده از این روش، از تلههایی که برای معامله گران خردهپا در بازارهای مالی قراردادهشده است، اجتناب کنند. در بازارهای مالی قبل از اینکه جهت بازار مشخص شود، بزرگان بازار که پول زیادی در دست دارند، سفارشهای خود را مشخص میکنند،
سپس در یک حرکت شارپ با کشاندن قیمت به محل استاپ لاس تریدرهای خردهپا، نقدینگی لازم برای پر کردن سفارشات خود را فراهم میکنند. در این روش از پرایساکشن، دیدگاه معاملاتی بر پایه ورود در پایان اصلاحها یا برگشتهای قیمتی است و از سطوح مهم قیمتی برای خروج از معاملات و گرفتن حد سود استفاده میشود.
فهرست:
اقتصاد جدید
ICT انقلاب
مفهوم تجارت الکترونیکی
مزایای تجارت الکترونیکی
ICT تحلیل کلان اقتصادی
ECتحلیل کلان اقتصادی
راهبردهای تجارت الکترونیکی آمریکا
تجربه برخی کشور ها
MC کشورهای فعال در زمینه
طرح راهبردی برنامه تکفا
وزارت بازرگانی
قانون حمایت از اطلاعات و دادههای شخصی
عنوان: پاورپوینت فرآیند تجارت الکترونیک در اقتصاد جهان
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 37 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


پاورپوینت آشنایی با اتاق بازرگانی بین المللی در 36 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
تاریخچه
اتاق بازرگانی بینالمللی (ICC) بزرگترین سازمان بینالمللی است که هدف آن کمک به توسعه اقتصادی در سطح جهان است. صدها هزار شرکت خصوصی در حدود ۱۳۰ کشور جهان عضو این نهاد هستند و کمیتههای ملی این اتاق در ۸۶ کشور دنیا تشکیل شدهاند.این سازمان در سال ۱۹۱۹ به ریاست اتین کلمنته در پاریس افتتاح شد، رئیس کنونی (۲۰۲۰) اتاق بازرگانی بینالمللی، آجای بانگا است. اتاق بازرگانی بینالمللی، مهمترین شریک تجاری سازمان ملل متحد و آژانسهای وابسته به آن است.
اهداف اصلی اتاق بازرگانی بین المللی
تشکیل اتاق های بازرگانی دارای اهداف مهم، کلیدی و تأثیر گذار در کشور های عضو و حتی تجارت جهانی می باشد. در صورتی که شرکت های تجاری با مشکلاتی در روابط تجاری خود مواجه شوند، اتاق بازرگانی بین المللی برای حل این مشکلات اقدام می نماید. همچنین، توسعه تجارت و حل مشکلات مرتبط با آن از جمله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی می باشد.
در کل، تمام حیطه کاری، فعالیت و اهداف اتاق بازرگانی بین المللی بهبود روابط تجاری و اقتصادی را هدف قرار می دهد. اصلی ترین فلسفه تشکیل این نهاد بهبود روابط تجاری بین المللی و در نتیجه بهبود تجارت داخلی کشور ها است. در ادامه به مهم ترین اهداف اتاق بازرگانی بینالمللی نیز پرداخته خواهد شد.
1- حل مشکلات با وضع قوانین
اتاق بازرگانی بینالمللی با تشکیل جلسه ها و سمینار های گوناگون در زمینه تجارت و بازرگانی، سعی دارد قوانین متحدالشکل و یکسانی را تدوین کند. این یکسان سازی قوانین بین المللی می تواند تأثیرگذار در تجارت های بینالمللی و روابط تجاری و مراکز بینالمللی با یکدیگر باشد. همچنین، در صورت بروز مشکل، این قوانین به شرکت ها و بنگاه های تجاری بین المللی کمک می کنند.
2- افزایش مشارکت کشورها و دولتها
یکی از مهمترین اهداف اتاق بازرگانی ایجاد اتحاد و مشارکت بین کشور ها و دولت های مختلف است. مشارکت کشور ها در فعالیت های اقتصادی بینالمللی می تواند رونق و توسعه اقتصاد داخلی و جهانی را به همراه داشته و تأثیرات قابل توجهی بر روند زندگی افراد داشته باشد. در واقع، اقتصاد و روابط تجاری کشور ها این روز ها اهمیت زیادی دارند و به رشد و توسعه آن ها کمک می کنند.
3- برگزاری جلسه ها جهت آگاهی تجار
اتاق بازرگانی بین المللی با برگزاری جلسه های متعدد، سمینار ها، انتشار نشریات و کتب گوناگون در زمینه تجارت های بین المللی، سعی می کند تا آگاهی تجار و دولت ها را درباره اقتصاد بین المللی و مبانی آن افزایش داده و رونق اقتصادی را حداکثر کند
ساختار اتاق بازرگانی بین المللی
اتاق بازرگانی بین المللی موسوم به ICC توسط عدهای از تجار بخش خصوصی بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد. این اتاق بزرگترین و مهمترین تشکل سازمان یافته بخش خصوصی اقتصادی است که به صورت یک سازمان بین المللی غیر دولتی (NGO) تشکیل گردیده است. به نحوی که امروزه طرف مشورت و همکاری و هماهنگی با سازمانهای بین المللی تخصصی مانند سازمان تجارت جهانی(WTO) سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا (OECD) ، شورای تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) و امثال آنهاست
فهرست:
تاریخچه
ارتباط با سازمان های بین المللی
اهداف اصلی اتاق بازرگانی بین المللی
مقررات و ضوابط
عضویت در اتاق
ساختار اتاق بازرگانی بین المللی
دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی
مؤسسه حقوق و رویه تجارت بین المللی
دفتر بین المللی اتاقهای بازرگانی
کمیتههای ملی اتاق
عنوان: پاورپوینت آشنایی با اتاق بازرگانی بین المللی
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 36 اسلاید
تصویر پیش نمایش:


فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
سرفصل مباحث :
1- دیدگاه قرآن
2- ماهیت سازمان
3- خصوصیات سرپرست
4- بیوریتم
5- انگیزش
6- تیم یا گروه
7- ارتباط
8- مذاکره
9- رهبری
قسمتی از متن:
نظارت از دیدگاه قرآن
از نظر اصطلاحى، نظارت فعالیتى است که بایدها را با هستها، مطلوبها را با موجودها و پیشبینىها را با عملکردها مقایسه مىکند و نتیجه این مقایسه تصویر روشنى از تشابه یا تمایز بین این دو گروه از عوامل خواهد بود که در اختیار مدیران سازمان قرار مىگیرد. تعریفهاى گوناگونى از نظارت در علوم مختلف شده که در همه آنها یک نقطه اشتراک وجود دارد و آن این که نظارت عبارت است از :
«مقایسه بین آنچه هست و آنچه باید باشد».
عناصر نظارت
نظارت خداوند:اولین ناظر همانا پروردگار عالم است که نظارت مطلق بر کلیه اعمال و حرکات فرد و افراد دارد.
«وَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ فَإِنَّکَ بِاَعْیُنِنا»؛4
در راه ابلاغ حکم پروردگارت صبر و استقامت کن، چرا که تو در حفاظت کامل ما قرار دارى».
نظارت فرشتگان:
خداوند براى انسان مأمورانى قرار داده که تمام اعمال و کردار انسانها را دقیقاً ثبت کنند:
«ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ»؛7
انسان هیچ سخنى را بر زبان نمىآورد مگر اینکه همان دم، فرشتهاى مراقب و آماده براى انجام مأموریت و ضبط آن است».
«وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظِینَ ـ کِراماً کاتِبِینَ ـ یَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ»؛8
و بىشک نگاهبانانى بر شما گمارده شده والا مقام و نویسنده اعمال نیک و بد شماست، و مىدانند شما چه مىکنید».
و......