نوار سبزی از درختان ودرختچه ها است که به دور شهرها کشیده می شود و دارای کارکرد چند جانبه ای است. کمربند سبز بیشتر برای حفاظت شهرها از آلودگی ، تلطیف هوا ،غربال گرد وغبار،تعددی حدود شهر، گسترش بیرونی آن وجداکردن بخش درونی شهر ار اراضی پیرامونی بکار می رود.
برای تجدید حدود شهر ، کنترل گسترش شهر، جلوگیری از رشدبی رویه و به هم خوردن تناسب ساخت مورفولوژی شهربه کارمی رود. این کمربندهادر روند پویش شهر،نقش اولیه خود را ممکن است از دست بدهند...
از آنجا که تعریف صحیح، اصولی و علمی هر نظام علمی پایه استواری برای استفاده از آن در زمینه های مختلف است و این کار در مورد آموزش سمعی و بصری انجام نگرفته در نتیجه سمعی و بصری از ایفای نقش مهم و اساسی خود باز مانده است. بسیاری از دانشمندان تعلیم وتربیت معتقدند که مهمترین خصوصیت یک مدرس خوب قدرت او در انتقال و تفهیم هدفهای آموزشی به شاگردان و برقراری ارتباط با ایشان است و مدرسی موفق کسی است که با استفاده از روشهای سمعی و بصری ارتباط صحیح و مؤثر با دانشجویان برقرار کند.
سمعی و بصری برخلاف تصور بعضی تنها مروج استفاده از علائم بصری مثل عکس و اسلاید و فیلم نیست...
نام فایل : راهکارهای ترمیم و بهسازی فنداسیون فرمت فایل، pdf تعداد صفحه : 39 صفحه.
بخشی از متن فایل:
بدیهی ست ، هیچ چیز در جهان ابدی نیست و عمر مفیدی دارد که در اثر مرور زمان یا عللی دیگر، فروپایگی پیدا می کند. ساخته های دست بشر از جمله ساختمانها ، مصالح و فرآورده های ساختمانی هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند . عمر مفید ساختمانها به عوامل متعدد از جمله کیفیت طرح ، کیفیت اجرا ، که خود تابع کیفیت مصالح و کیفیت کاربرد آنها است ، شرایط محیطی ، کیفیت بهره برداری و بلاخره نگهداری بستگی دارد. هر چند با طراحی خوب و متناسب با شرایط محیطی ، با اجرای خوب و بهره برداری و نگهداری صحیح می توان عمر مفید ساختمان را طولانی تر کرد ولی در نهایت از عوارض پیری و فرسودگی گریزی نیست . به عبارت دیگر نمی توان چیزی ساخت که فروپایگی نکند . ولی می توان با رعایت نکات فنی، آهنگ و دامنه تضعیف سازه را کاهش داد. با گذشت زمان بتدریج ویژگی های ساختمان تقلیل یافته و حاشیه ایمنی آن باریکتر می شود و ولتی این ویژگی ها به سطح وظیفه رسید و از آن تنزل کرد، عمر مفید ساختمان به پایان می رسد و ساختمان از حیز کاربری خارج میشود. لذا برای به تعویق انداختن مواردی که باعث تضعیف سازه می شوند و همچنین طولانی تر کردن عمر مفید آن ، متوسل به بهسازی هایی می شویم که از لحاظ مقابله با اثر فرساینده زمان ضرورت است.
در این فایل اقدام معرفی و ارایه راهکارهای ترمیم و بهسازی فونداسیون ساختمان پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
-مقدمه
-تعریف بهسازی
-گستره بهسازی
-خطاها و عواملی که باعث پدیدار شدن ضعف و نارسایی در ساختمان ها می شود
-مراحل مختلف عملیات بهسازی
-تعریف فنداسیون
-موارد آسیب پذیری فنداسیون
-مشکلات مقاوم سازی فنداسیون
-انواع راهکارهای رفع عیوب فنداسیون
-راهکارهای بهسازی سازه ای
-مراحل اجرای افزایش ابعاد فنداسیون
-افزودن شناژ به پی ها
-یکپارچه سازی شالوده ها
-بهسازی فنداسیون با کابل های پیش تنیده
-افزایش مقاومت شمع های موجود
-تقویت شالوده های بنایی
-راهکارهای بهسازی ژیوتکنیکی
-احداث شمع ها
-مراحل اجرایی شمع زیر فنداسیون
-منابع
با سپاس
نام فایل : تونل های جاده ای فرمت فایل، pdf تعداد صفحه : 21 صفحه.
بخشی از متن فایل:
تنها تونلهای عبور و مرور خودروها که تا کنون در فنلاند ساخته شده است، تونلهای ترافیکی خیابانها یا تونلهای
متصل کننده پارکینگها و یا دیگر تأسیسات زیرزمینی در مناطق شهری بوده است. با چند استثناء اندک،
مشکلات ترافیکی و زیست محیطی ساخت تونلهای عبور و مرور هنوز برطرف نشده است. بهرحال در آینده
ملاحظاتی جهت احداث تونلها برای عبور از موانع طبیعی و یا غیر طبیعی (ساخته شده بدست انسان ) در
جاده ها و خیابانها باید صورت گیرد. همچنین برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با احداث راهها باید
راهکاری ارائه شود. تصمیمات برای احداث این تونلها می بایست براساس یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای
هزینه های دراز مدت (مانند ساختمان تونل، هزینه های بهره برداری و نگهداری) حالتهای مختلف و فاکتورهای
زیست محیطی باشد.
در این فایل اقدام به بررسی موضوع تونلهای جاده ای جهت عبور و مرور خودرو ها پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
-اصول طراحی
-انواع تونلها
-مدخل های تونل
-امتداد و شیب تونل
-مقطع تونل
-اثرات زیست محیطی تونل ها
-استحکام ، زهکشی و پوشش
-روشنایی
-اندازه روشنایی
-تجهیزات روشنایی
-هزینه های روشنایی
-تهویه
-سرپرستی و کنترل ترافیک
با سپاس